Workshop Handelen met AED voor vrijwilligers

Wil jij als vrijwilliger ook weten wat je moet doen als er bij jouw activiteit, in jouw organisatie of buurt iemand is met hartfalen? Het goed gebruik van een AED kan levens redden.

Vrijwilligerssteunpunt Facet organiseert op 1 juni een workshop ‘Handelen met AED’ voor Ridderkerkse vrijwilligers.

Met een AED (Automatische Externe Defibrillator) kan je in bepaalde gevallen een stroomstoot toedienen aan een slachtoffer met een hartritmestoornis. Het normale hartritme kan worden teruggehaald en daarmee stijgt de kans op overleving na een hartcrisis spectaculair. Hoe sneller de hulpverlener defibrilleert, hoe groter de overlevingskans van het slachtoffer.

Tijdens de workshop leer je hoe je moet handelen of gebruiken van de AED apparaat.

In Ridderkerk hangen deze AED kasten op diverse openbare plekken, in wijkgebouwen en op straten aan de muur.

Hoe meer burgers ermee om weten te gaan hoe groter de kans is om een leven te redden.

De workshop wordt verzorgd door Rob Kint, een ervaren AED-instructeur.

Het vindt plaats op:

Dinsdag 1 juni van 19.00 uur tot 20.30 uur

Locatie: Wijkvoorziening Centrum Bolnes,

Noordstraat 255-A, 2987 CR Ridderkerk

Aanmelden kan via de Vrijwilligersacademie https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/, de bijdrage voor de workshop is € 5,-.

Een gratis account aanmaken voor de Vrijwilligersacademie is eenvoudig en eenmalig, zolang je vrijwilliger bent.

Voor meer info: Suat Tas, Facet Vrijwilligerssteunpunt, vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl,  0180-430440.

Inschrijving voor deze cursus is gesloten.
work-thumbnail

Wijkvoorzieningencentrum Bolnes