Cursus Reanimeren met AED apparaat

Basis cursus reanimatie met AED apparaat voor vrijwilligers Wil jij als vrijwilliger ook weten wat je moet doen als er bij jouw activiteit, in jouw organisatie of buurt iemand is met hartfalen? Het goed gebruik van een AED kan levens redden. Facet Vrijwilligerssteunpunt en Club Support organiseren samen met EHBO-vereniging Ridderkerk op dinsdag 25 april 2023 van 19.30 tot 22.00 uur een basis cursus ‘Reanimatie met AED’ voor Ridderkerkse vrijwilligers bij CBS De Klimop, Mr. Treubstraat 3 in Ridderkerk. Met een AED (Automatische Externe Defibrillator) kan je in bepaalde gevallen een stroomstoot toedienen aan een slachtoffer met een hartritmestoornis. Het normale hartritme kan worden teruggehaald en daarmee stijgt de kans op overleving na een hartcrisis spectaculair. Hoe sneller de hulpverlener defibrilleert, hoe groter de overlevingskans van het slachtoffer. In Ridderkerk hangen deze AED kasten op diverse openbare plekken, o.a. bij sportverenigingen, in wijkgebouwen en op straten aan de muur. Tijdens de cursus leer je hoe je moet handelen of reanimeren met het AED-apparaat. Hoe meer burgers ermee om weten te gaan, hoe groter de kans is om een leven te redden. Deelnemers worden geadviseerd om zich na afloop van de cursus en behalen van een certificaat zich aan te melden bij Hartslag. Wil jij deelnemen? Meld je aan via de Vrijwilligersacademie https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/ of via vrijwilligersacademie@facetridderkerk.nl Een gratis account aanmaken voor de Vrijwilligersacademie is eenvoudig en eenmalig, zolang je vrijwilliger bent. Deelname is gratis. Neem voor meer informatie over deze cursus contact op met Suat Tas, vrijwilligersconsulent bij Facet Vrijwilligerssteunpunt via vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl of 0180 – 430 440.

Inschrijving voor deze cursus is gesloten.
work-thumbnail

CBS De Klimop,