Workshop "Luisteren als basis"

Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert op donderdag 7 april van 19:00-22:00 uur een workshop ‘Luisteren als basis’ voor Ridderkerkse vrijwilligers in Wijkcentrum West (Boksdoornstraat 80, Ridderkerk).

De workshop wordt gegeven door trainers van LuisterGoud.

Hoe maak je van luisteren een activiteit van aandacht, aansluiten en doorvragen ?

Inhoud van de workshop

In deze workshop verbeter je je luisteren. Luisteren lijkt passief, maar wanneer je écht naar iemand luistert is dat een actieve bezigheid. Je biedt niet alleen je aandacht aan, maar zet ook jouw vaardigheden in die leiden tot beter contact; aandachtig zijn, aansluiten en doorvragen. En daarmee gaan we in deze bijeenkomst aan de slag. Stroop de mouwen maar alvast op!

Aan de orde komen:

·        Behoeften en tempo van de ander in relatie tot jouw behoeften en tempo. Wie sluit bij wie aan?

·        Oefenen en samenvatten.

·        Oefenen met soorten vragen.

·        Hoe je kunt focussen op zowel het verhaal als op de emoties van de ander.

Aanmelden:

Kunt u doen via de https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/index.php   of via inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl

Meer informatie:

Neem voor meer informatie contact op met Facet Vrijwilligerssteunpunt via 0180 – 430 440.

Met vriendelijke groet,

Conny Bothoff & Suat Tas

Inschrijving voor deze cursus is gesloten.
work-thumbnail

Wijkcentrum West