Training Hygiënecode HACCP voor Vrijwilligers

Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert training Hygiënecode HACCP voor de vrijwilligers in Ridderkerk.

Elk bedrijf, (vrijwilligers)organisatie of instelling dat met voedsel en dranken werkt, moet voldoen aan de wetten van voedselveiligheid.

Iedere bedrijf, (vrijwilligers)organisatie of instelling die eten en drinken bereidt om ter plaatse te nuttigen, is verplicht om volgens de laatste Hygiënecode te werken. In de Hygiënecode wordt eenvoudig omschreven hoe je de voedselveiligheid en hygiëne kunt bewaken.

Als je werkt volgens de Hygiënecode voldoe je daarmee aan de HACCP-eisen, de wettelijke voorschriften van voedselveiligheid.

Vele vrijwilligersorganisaties of instellingen  hebben een keuken of bieden etenswaren aan.

Om aan de eisen van de Hygiënecode HACCP te voldoen moet iedereen die met voedsel  werkt of bereid een certificaat hebben om etenswaren goed en veilig te bewaren.

Vrijwilligers die in een keuken werken of voedsel voorbereiden moeten in bezit zijn van deze certificaat. Wij vinden ook heel belangrijk dat mensen deze training gaan volgen, omdat we hier met de gezondheid van mensen te maken hebben. Deelnemers ontvangen na het volgen van de training een certificaat.

De training wordt gegeven op:

Donderdag, 28 oktober en 4 november 2021

Aanvang cursus: 13:00 – 16:00 uur

Locatie: Koningsplein 1, Ridderkerk

Zaal:  het Plein-Ridderkamer

Deelname/eigen bijdrage  is : € 10,- p.p.

Aanmelden: via de Vrijwilligersacademie https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/.

Een gratis account aanmaken voor de Vrijwilligersacademie is eenvoudig en eenmalig, zolang je vrijwilliger bent of via inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl of telefonisch via 0180 430 440.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Suat Tas van Facet  Vrijwilligerssteunpunt, telefonisch (0180-430 440) of via email vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.

Inschrijving voor deze cursus is gesloten.
work-thumbnail

Gemeente Ridderkerk